Cum ziceau rugaciunea parintii ce vechi

cititi in format PDF. clic pe poza:

1

Pentru parintii cei vechi, cum ziceau rugaciunea

Parintii cei mai dinainte ziceau rugaciunea intreaga si desavarsit asa: «Doamne Iisuse Hristoase, Fiule si Cuvantul lui Dumnezeu, pentru Nascatoarea de Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!»
Iar cei dupa dansii au lasat pe «Nascatoarea de Dumnezeu>> si zic numai: «Doamne Iisuse Hristoase, Fiule si Cuvantul lui Dumnezeu,miluieste-ma pe mine, pacatosul!»
Iar cei de la mijloc au lasat si pe «Cuvantul lui Dumnezeu>> si zic numai: «Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma!>>
Iar cei dupa dansii au lasat pe «Fiul lui Dumnezeu>> si zic numai: «Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma!>>
Iar cei dupa urma lor, adica monahii vremii cei mai de pe urma,o sa lase si <>, fiindca se nevoiesc pentru aur, si or sa zica: <<Iisuse, miluieste-ma!>>
Dar cei dupa urma lor cum vor mai zice? Ca or sa lase si pe «Iisus» si or sa zica numai: <<Miluieste-ma!>>, nestiind cum sa se mai poarte, nici sa cunoasca cine sa ii mai miluiasca sau sa ii mantuiasca, daca au lasat si pe Iisus, numele cel mantuitor.
Pentru aceasta zic: cand vor trece de patru ori cate 25 de ani, adica 100 de ani, de la 1775 pana la 1875, oare pana atunci in ce stare o sa ajunga viata monahiceasca? si dupa aceasta, cand vor mai trece de trei ori cate 25, adica de la 1875 pana la 1950, care este in mijlocul veacului al optulea de la zidirea lumii (7500), ce va mai fi? Si oare cata tulburare are sa se faca in timp de 100 de ani, adica de Ia 7400 pana Ia 7500 de Ia zidirea lumii? Ce rapiri or sa se faca? Ce amestecare de sange, stricare de copii, sodomie, curvie, preacurvie si toate alte faradelegi pierzatoare, si pricire neincetata, incat nu o sa se gaseasca nici inceputul, nici sfarsitul intre toate neamurile?

Pentru al optulea Sobor

Si pe urma celor mai de sus o sa se faca al optulea Sobor. Acesta o sa aleaga binele din rau si pravoslavia din eresuri, precum la arie se alege graul din pleava si din paie: graul pentru oameni si paiele pentru foc. Si o sa se faca pace la putina vreme si pe urma iarasi o sa se intoarca la viclesuguri si la tot felul de rautate care duce spre pieire. Ca nu o sa mai socoteasca ce este frate sau sora, tata sau maica.
Ca fiul se va impreuna cu maica lui si tatal va strica pe fiica sa, si nu vor cunoaste de cununie religioasa, numai vor avea o singura invoire spre curvie, ca la Sodoma si Gomora.
Si inca si spre mai rau, ca fratele va avea pe sora in loc de muiere si fiul asemenea pe mama lui. Si va omori fiul pe tatal lui, ca sa curveasca cu slobozenie cu mama lui, si alte mii de rautati se vor face. Si pe cat vor spori rautatile, atata si nerodire va fi pe pamant.
Ca iubirea de avutii povatuieste spre pierzare, iar neagonisirea spre mantuire. Pentru ca mantuirea omului se primejduieste sa se prapadeasca din pricina iubirii de averi, ca aceasta aduce saracia in lume si prapadeste imbelsugarea, si aceasta pricinuieste dihoniile in lume, care au incaput si intre monahi astazi, intre aschitei si la pustnici, si mai vartos in toata lumea.
Iubirea de argint este scaun al lui Antihrist, ca precum prorocii au prorocit venirea lui Hristos, asa si aceasta (iubirea de argint) a adus minciuna in lume, pe multa ingrijire a pierzarii si a faradelegii, si momindu-se cu minciuna, oamenii fac faradelegi, nedreptatesc, rapesc, fiindca adevarul l-au pierdut, iar minciuna imparateste.
Adevarul este Intruparea Mantuitorului Hristos si propovaduirea Evangheliei. Iar minciuna este aratare a lui Antihrist si imparatia lui, care o sa aduca lipsa in lume si pierzarea. Fiindca multa ingrijire intuneca pe om, si se face nesimtitor, face gatire spre pierzare si povatuieste spre Antihrist. Mantuirea se atarna la aceia care nu se supun lucrurilor lui Antihrist. Iar lucrarea acestuia este multa grija a celor desarte lucruri ale lumii si castigarea metalelor pamantului; acestea sunt capul rautatilor, povatuire a pierzarii si stricare a mantuirii, fiindca se prapadeste mantuirea cand stapaneste pierzarea, ca oamenii s-au abatut numai Ia lucrurile pierzarii si s-au imprumutat datorie grea a mantuirii lor. Ca Antihrist este simtitor si ganditor. Simtitor o sa vie la vremea randuita, ca sa savarseasca necredinta si faradelegile lui. Precum si Domnul nostru Iisus a plinit toata dreptatea si a ridicat pacatul lumii.
Ganditor Antihrist se afla si astazi in lume, si dintru inceput, de cand a cazut din starea lui cea buna, tot lucreaza rautatea lui in toata lumea si amageste pe oameni cu multa grija a celor desarte, si ii face nesimtitori, precum si in vremea lui Noe: ca curveau, preacurveau, savarseau pacatul sodomiei si se dadusera la toate necuratiile trupesti, mancand si band pana la saturare, si asa s-au intunecat la mintea lor si au uitat pe Dumnezeu. Si Dumnezeu S-a aratat milostiv lor cu facerea Chivotului, ca vazand sa se pocaiasca. Iar ei mai mult s-au dat spre cele trupesti, si asa nesimtirea lor a adus potopul. Asa si oamenii cei de astazi s-au dat la faptele cele rele: la multa castigare si grija vietii, la indulciri, la rapiri, la vanzari unul pe altul, la minciuni, la curvii, la sodomii, la lacomii, la mandrii, Ia nedreptati, la pomeniri de rau, la vrajbe, la iubirea de averi, la iubirea de argint. Ca lenevindu-se de a lucra faptele cele bune, li s-a invartosat inima si au ajuns la deznadajduire. Ca precum cel iubitor de argint si de avutie invistiereste in rapitorul sau vas, asa si la venirea lui Antihrist va fi, fiindca mai inainte o sa intunece simtirile oamenilor cu intunericul nesimtirii si or sa se umple de patimi, precum zice Sfantul Apostol Pavel: „ca n-au primit adevarul Evangheliei, si prin intelepciunea mandriei lor au cinstit mai mult patimile, pentru aceea i-a dat Dumnezeu pe dansii duhului inselaciunii, ca sa se plineasca intru dansii toata faradelegea.”

Minunile • Vedeniile • Cuvintele Preacuviosului parintelui nostru NIL lzvoratorul de Mir Cavsocalivitul, cap.29 si 30

s.o.

1

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Cuvinte de folos, duhovnicesti. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s